Power Ranger's

My photo
JOHO, Malaysia
assalamualaikum . budak tahun tikus membesar di sini . candidate SPM'13 . straight A's . Aminn :)

Friday, December 14

rugi rugi rugi !

assalamualaikum . zaman sekarang , ibu bapa suka sangat manjakan anak-anak mereka kan ? dulu 'ibu' aku tak manja kan aku pon, suka hati lah nak buat apa yang penting 'elok'.

cuba korang tengok budak zaman sekarang ------>
hayyooo~ amma paileee *apa dah aku speakking* see ? kocik-kocik lagi mummy-mummy diorang bagi main
  i-pad . ahhh. rugi rugi rugi !!
wahai adik2 ku yang comel lagi belaka *eh , apa dah* korang rugi sangat sebab korang bakal 'tiada kenangan pahit manis' kan ? 

mesti lah , sebab korang tak dapat nak main permainan tradisional , wah wah , nampak tuh tradisional !!!

dulu kitorang main semunyik-semunyik *yang nih paling seronok* , main batu serembann , main ceper , main baling selipar , main kojar-kojar , main congkak , main BELONACA, main yo-yo , main gasing *yang beyblade tuh , kat kedai satu 2 hengget* , main masak-masak bawah pokok , main tengteng , main apa tuh , tak reti aku nak sebut , yang
''tok ! tok ! tok! siapa ? anak ayam , nak apa ? nak kunci . kunci apa ?''
you got it ? !!! huh tuh lah, permainan tuh. syokkkk abess kan !

aku ada , KAU ADA ? *cakap kat budak zaman modern nih*

wahwahwahhh , kalau dapat aku main segala bagai tuh sekarang *di usiaa remaja* cewahh . kan best ! gila banyak kenangan pahit , manis , masam , masin , semua ada . kekadang dulu , dah nak magrib baru balik rumah.

see the syok one !
main galah panjang 
*berpeluh-peluh*

yeahh beyblade ! syok abes main !!

nah , yang nih game baling selipar ,
huhh , kena susun balik selipar yang dah jatuh tuh. vroom vroom !

k k nih last , I want to show you ,
permainan paling simple mimple ah ,
kat mana-mana je boleh mainggggg ~~
ya :D this is  CEPER nama dia ! kan ? kan ?

cop ! coppp ! another one ! 
tak sah kalau tak main tiap hari, sebelum masok kelas waktu rehat , wajib main, korang mesti main jugak kan . takan sekolah korang takde tiang kot. hehe :D

main tiang !!!!!!!

huhh ==' banyak dah kan , aku share permainan-permainan yang kita selalu main dulu , alangkahhh indah ~ lalallalallaa~~~~
Alhamdulillah ! Allah beri aku kenangan terindah *cewahh* yang akan aku kenang sampai akhir hayat . betul lah kata orang-orang tua dulu, zaman persekolahan adalah zaman yang paling INDAH , sebab tuh , kita kena gunakan sebaik mungkin , kan !!?

hahaha :D simpati ? kesian ? padan muka ? hurm ,,, tak tahu nak said apa dekat budak-budak kecik zaman sekarang . Agak-agak nanti kalau aku sempat ada anak  *@#$%@#$%???? * apa lah nasib anak aku ekkk ?

mengenang kisah silam . . . .

me , 
dodgy



No comments:

Post a Comment